Thursday, November 22, 2012

15hb11 : Kerumah Kakak Ku, Kluang (4K)

Assalamualaikum ..
Sesudah cik Ain datang rumah trah .. akhirnya .. trah mahu pulangkan dia ke tempat dia belajar, Kempas .. trah ingat mahu hantar dia ke stesen bas tapi oleh kerana beberapa faktor .. trah ambil keputusan pergi ke rumah kakak trah kat Kluang .. so dari Kluang cik Ain leh naik bas ke Kempas .. al-kisahnya trah rasa cam nak pergi jumpa anak-anak sedara .. rindu tersangat-sangat .. jadi jumaat trah ambil cuti .. bermakna trah gerak dari KL ni hari rabu malam .. since khamis tu sememangnya cuti 1Muharram .. jadi trah pun cuti la hari jumaat tu .. petang rabu tuh trah tawakal aje dengan cik Ain pergi ke KL Sentral .. dengan harapan tiket ada .. sememangnya trah dah ushar-ushar tiket secara online ada beberapa seat yang available .. berdebar gak sebab nak gerak dari rumah sewa ni susah nak dapat teksi .. memang gamble .. dalam pukul7.15 petang baru dapat teksi ke LRT Kelana Jaya .. fuh!! Sesampai je kat KL Sentral, trah dan adik berlari-lari ke kaunter KTM .. bukan apa .. kalau tak ada tiket keretapi .. kami akan ke Stesen Bas Bandar Tasik Selatan .. dah namanya gamble kan .. lari punya lari .. terkezutttt .. ramai betul yang nak beli tiket + dengan beg besar .. berdebar tunggu turn pula .. bila sampai turn, nasib baik .. ada 2 seat yang available untuk malam itu .. itu pun EXTRA ..

kalau perasan kat bahagian Coach tu dia ada tulis S3X .. X bermaksud EXTRA ..

oleh kerana keretapi berlepas pukul11.00 malam, bermakna kami ada 3jam berlegar-legar kat KL Sentral .. dengan peluh ketiak yang belum kering, merayau-rayau untuk isi perut .. MCD .. layan saja la .. lepak la kat situ dekat sejam setengah .. pastu pergi kat kawasan berlepas dengan harapan ada kerusi + aircon yang sejuk .. sekali hampeh .. kerusi penuh then aircon yang berapa nak ada aircon .. peluh ketiak wooo .. sekali cik Ain nampak kipas .. apa lagi ..duduk bersila kami ..

Lega dapat kipas .. 

Keretapi bergerak tepat jam 11.00 malam. Dan bahagian terbaik ada .. tersangat ramai orang india .. yang terbaiknya ada .. satu coach tu bau STOKIN yang tersangat la 'harum' .. eeeeeee..yuuuu .. memang terbaik .. apa lagi .. berselimut lingkup la kami berdua + aircon tersangat kuat dan kerusinya yang tersangat 'empuk' .. Setelah beberapa stesen .. dan beberapa orang india tu turun baru la bau wangian tu hilang .. Kami sampai kat stesen keluang dalam pukul4.30 pagi .. oleh kerana trah pun tak berapa ingat jarak Kluang .. dah dekat Kem Mahkota baru perasan .. tu maknanya memang dekat .. baru call kakak .. dan ambil masa la dia nak datang ambil .. lepak la kami sampai tinggal kami aje kat stesen tu .. 


Gaya orang menunggu ..  

Sesudah sampai rumah kakak, basuh muka .. gosok gigi .. lena .. kakak trah lak sibuk dengan menanda kertas peperiksaan PMR .. gigih dia mencari rezeki yang halal .. ;)


***Aktiviti masuk kolam dengan anak-anak sedara ..




No comments: