Saturday, July 20, 2013

Cara orang bujang panaskan lauk ..

Assalamualaikum ..
Wah .. Alhamdulillah dah 11hari berpuasa setakat ini masih penuh ..
Dalam orang lain sibuk duk update pasal masakan .. lauk pauk dorang .. trah nak update pasal cara trah nak panaskan lauk .. almaklum bujang .. pastu pulak duk hostel .. jadi kemudahan dapur tak ada jadi cara trah nak makan makanan yang panas-panas adalah dengan cara tersebut (sila tengok gambar) .. ini pun trah ada bawak rice cooker .. jadi masak nasi jela .. leh makan nasi panas-panas .. dan trah beli lauk kat cafe kat dalam UUM ni .. murah dan sangat berbaloi berbanding beli kat bazar .. nak tahu nape? sebab kalu kat bazar ramadhan tu mahal satu kes dah .. ada kes lauk pauk yang semalam .. yang tu memang tak sanggup ler .. yang kat cafe sini sememang diakui lauk yang baru dimasak sebab .. lauk dia sentiasa habis .. tu yang percaya kat pakcik makcik yang gigih memasak ..

Ni la caranya .. masa tengah masak nasi .. siap-siap letak kat atas ..
Sebenarnya ada lagi satu cara nak panaskan .. tapi lupa nak snap gambar .. 






1 comment:

Oshin Kecik said...

assalamualaikum..

wahhh bijak2.. leh praktik ni kalau dlm keadaan darurat takde dapur nak panaskan lauk hehe