Monday, March 26, 2012

Mission complete!!!


Assalamualaikum

Sambungan kesudahan menghabiskan baucar 1Malaysia rm200.
Hasilnya dengan berbaki rm2.00, tauke kedai kasi kat aku baki.
Aku ke kedai sarjana dekat Carrefour Kota Damansara.
Tu je tempat paling dekat.
First masuk kedai aku terjah kat tauke kedai sambil berkata “Buku Indahnya hidup bersyariat pengarang Dr. Ismail Kamus ada tak?
Tauke kedai berkata “Dah habis la adik sebab buku ini sangat laku dik”.
Aku berkata “Dalam stok pun tak de?
Tauke kedai pun berkata “Tak de la dik”.
Hampa daku.
Then next buku pulak aku minta dia carikan Al-Quran dan tafsir. Bahagian tafsir tu kasi besar tulisan(atas permintaan makku).
Then buku bacaan Jawi untuk anak sedara ku.
Sesudah jumpa buku yang direquestkan oleh kakak dan makku, aku minta tauke kira semua buku baru berharga rm90.00. Aduh!!buku apa lagi eh??
Tauke buku cakap “Tak pe slow-slow cari buku mana yang nak”.
Aku senyum je.
Nasib baik tauke buku baik.

Hasilnya:

 Side tepi

 
Side depan


***Buku Yaallah, aku tak ingin sendiri bagus...seolah-olah memahami keadaanku....

No comments: