Monday, September 12, 2011

Antara keinginan n kesalahan yang terjadi...



Assalamualaikum...

salam syawal...


sebenar masih mencari angin untuk menulis..

tapi sungguh idea tak mau datang....

just nak share la...

cume pendapatku...

harap tak menjadi kesalahan...


seminggu lalu...

banyak cerita tentang isteri curang..

isteri bermain kayu 3..

semuanya melibatkan isteri...ada jgk yang tidak isteri...

cume seminggu ni banyak cter tentang isteri...


nape terjadi?

sedangkan matlamat sebuah perkahwinan adalah untuk menghalalkn...

sebelum kawin...sibuk untuk kawin...

tapi pe yang terjadi?isteri mencari kebahagian n keinginan mereka diluar sebuah perkahwinan...

so kemana hala tuju sebuah perkahwinan itu?


salah siapa?

perlu mencari punca n cuba atasi...

sebelum matlamat sebuah perkahwinan tu berubah 360 darjah....




kekadang tabloid ini...

menjadikan isu2 begini menjadi hangat...

sedangkan yang terjadi berlaku disetiap masa..
huish....cam ne nk kawin ni kalau benda2 cam ni terjadi..

terpikir jugak...

bila matlamat perkahwinan itu berubah hala tuju...


semua orang berkata....kawin tu benda baik...tapi kalau matlamat dah tak betul...

camne untuk jadi baik...

sedangkan yang melayari bahtera perkahwinan tu sendiri tak bermatlamat...

berlakula curang...main kayu 3...pasang sana ..pasang sini....


mungkin dorang tak berfikir panjang...

mungkin iman terlalu nipis...

mungkin keinginan mengatasi segalanye...

semuanya mungkin..


tepuk dada...tanya iman masing2...

bersediakah anda untuk semua ini

dan jua aku..bersediakan untuk semua ini??









**sangat tak bersedia....mental n finance lum cukup...



4 comments:

Qaseh Qistina said...

nawaitu tuk berkahwin itu yg penting..niat kawin kerana Allah dan fahami segala aspek perkahwinan dgn betol2...dan nafsu jugak perlu dikawal =)

athirah said...

dah leh kawin dah ni...

Qaseh Qistina said...

hehehe..buleh dah..nk nk kawennnn..ehee

athirah said...

sabar sat..bg bakal suami masuk pinang ek...sabar ye..