Sunday, September 25, 2011

Minyak Ketaku Habis!!!!

Assalamualaikum...

first time ni pergi service....tukar minyak hitam...
cari kedai orang melayu...senang sikit nak counting..
pusing-pusing jumpa satu kedai ni..
agak terbelakang...
tanya dia berapa tukar minyak hitam...
dia cakap RM10....wah!biar betul...
okla...tunggu dia wat kan...sekali saja la buat2 cakap...pasal air bateri...
dia tolong masukkan...mintak pulak dia baiki lock pintu...nama dia Halim..
dah siap semua...tanya la berapakan...abg halim cakap RM12....hah!biar betul?!!
sesudah bayar semua....tengok langit hitam..toto kat jemuran...habisla...berkejar balik rumah...
masa menuruni bukit....tekan minyak...kereta makin slow...otak duk fikir dua benda je...

adakah BATERI KERETA??...terpikirkan abg Halim dah...
adakah MINYAK KERETA??...minyak HABIS!!!!
parking la tepi jalan...

langit yang gelap dan kereta tersadai kat tepi jalan

tepon kawan...dia tak de kat rumah.....
pe lagi kami...
menjadi ala-ala duk oversea....
contohnya cmni la...

Bajet camni la...

Padahal melambai2....hahaha....
Melambaila kat satu motor ni...bajet kami main2 kot..
dia melambai...kami lambai lagi..mungkin sebab pelik kot kami lambai..
motor u-Turn..Alhamdulillah...itula penyelamat kami....
semoga mereka yang tolong kami itu mendapat ganjaran sepatutnya dari Allah...
walaupun ganjaran pun kami kasi hanya kecil cume...
tapi nilai sebuah pertolongan itu hanya Allah mampu tolong...



moral of story : bab minyak kereta dan kereta tak payah bajet terror...amatur lagi kot...

4 comments:

Eyda Syahida said...

meh bace cite eyda sal minyak nih.. agagagaga

http://insanberlagakmatang.blogspot.com/2011/08/tragedi-16-ramadhan-1.html

http://insanberlagakmatang.blogspot.com/2011/08/tragedi-16-ramadhan-2.html

athirah said...

ok..thz...mcam2 btul...nk tergelak pn ada

Qaseh Qistina said...

hahaha..i jadi model utk tahan org la pulakss...dugaaannn time nih..

Hana said...

dugaaaaaannnnn :)