Saturday, October 22, 2011

Lekanya daku kepada Mu Allah...

Assalamualaikum.........

Betapa kecilnya ujian Allah...
Tetapi manusia telah berentakkan....

Aku merasai ujian itu...
Dengan hati gundah..merana...hilang arah...
Mencari-cari dimana silap ku...salah mu...
Rupanya Allah telah memberi kan kita satu pengalaman yang terlalu indah....
Disitu jua Allah memberi penyelesaian....
Disaat itu...aku merasakan....ujian yang Kau beri hanya untuk menguji tahap kesabaran...keimanan...
Masyaallah....rupanya aku terlalu leka, merasakan diri ini mampu untuk segalanya..
Tapi aku terlupa....
Sekecil-kecil ujian itu pun aku merasakan lemah, hilang arah..
,..membuatkan aku sedar...
........aku manusia yang tak sempurna.....
Sentiasa merintih dan meminta dari Mu Yaallah....
Sedangkan Kau telah memberi nikmat yang terkira banyak nya....
Dalam tak sedar itu, Allah jua memberikan ujian....Allah jua memberi jalan penyelesaian....

Yaallah...semoga Kau sentiasa memberikan peringatan yang ingatan untuk ku yang sentiasa leka dengan dunia....dan Kau memberikan nikmat dan rahmatmu kepadaku...Amin..........

Sungguh indah intipatinya : Jangan Terlalu Bangga Memegang Gelaran Si Dekan














No comments: