Saturday, July 21, 2012

Ramadhan : Hari Pertama

Assalamualaikum ..
hari ini adalah ramadhan pertama trah dirantau orang walaupun sebelum ini dirantau orang jua namun berjuangan sekarang sangat berbeza dan matlamat perjuangan sudah bertukar arah .. Alhamdulilah .. akhirnya bertemu jua kita ramadhan al mubarak .. yang menyediakan pelbagai shopping pahala yang sangat menarik perhatian ramai penduduk islam dekat dunia ini .. bagaikan suatu pesta pengumpulan pahala .. masing-masing mencari keseronokan di atas rahmat dan nikmat yang Allah sediakan buat kita semua .. dahulu lalainya trah menunaikan kewajipan .. banyak ter'miss' peluang dan diskaun untuk shopping pahala .. trah mengharapkan ramadhan kali ini membolehkan trah shopping pahala sebanyak yang mungkin .. supaya lebih baik dari ramadhan yang lepas .. Yaallah .. semoga Allah menitipkan keinsafan dalam diri trah .. tiada apa yang lebih membahagiakan untuk trah selain mendapat rasa nikmat dan rahmat Allah .. Terima Kasih Allah kerana trah boleh bernafas di bulan ramadhan pada hari pertama ..




Alamak .. trah seorang sahaja berada dekat rumah sewa .. semua kawan-kawan balik kampung meraikan hari pertama ramadhan bersama keluarga .. sayu dan sedih pun ada tetapi masing-masing ada hala tuju .. terasa cam nak masak-masak kemudian ajak kak ipar dan adik makan sesama .. tentu bestkan ..



SELAMAT BERSHOPPING PAHALA DIBULAN RAMADHAN AL-MUBARAK



1 comment:

Ariff Budiman said...

Salam
Selamat menyambut ramadhan dan selamat bershoping pahala. Sahur kena guna jam gerak ler lain kali kan ataupun tak dengar ni....