Tuesday, June 26, 2012

Aku bangga Kau Mak Ku

Assalamualaikum ..
Hari ni bukan hari ibu .. tapi trah nak buat entry.. kerana hari-hari adalah hari ibu .. setiap detik nyawa ku kerana mu mak .. yang melahirkan daku sehingga trah membesar sampai besar badan ini .. Alhamdulillah .. kerana jasamu .. tiada apa yang trah buat dapat membanggakan mu mak .. maafkan trah .. kerana dulu pernah menghampakan harapan mu .. tak mampu trah  membalasnya .. namun trah berharap trah mampu memberikan terbaik untuk mu mak .. kekadang trah merasakan mak kau insan paling banyak diuji oleh Allah .. semoga ibu merasai kasih sayang kami adik beradik tika mu sakit .. merasai kebahagiaan dunia setelah kau telah lama berkorban untuk kami adik beradik .. semoga kau dikuatkan semangat menjalani kehidupan dan diberi kesihatan yang baik ..
Teringat lagi trah tika mak sakit di katil .. trah bantu mak ambil wudhuk dan bersolat .. masyaallah time tu terasa betul-betul bersyukur dapat tolong mak bersolat ..

kerana kau makku .. solat lah walau dimana sahaja ..


dan pada masa yang sama dalam hati ini menangis kesedihan kerana sakit makku dan sayu tengok makku gigih .. masyaallah .. kuatnya dugaan Kau beri ..



***Semoga makku sentiasa sihat dan tidak tension-tension kerana kesihatan supaya dapat meningkatkan keimanan kepada Mu Yaallah ..




1 comment:

Ariff Budiman said...

Salam
Trah contohilah semangat ibu.Insyaallah ia akan memberi kekuatan kepada Trah