Wednesday, December 14, 2011

Seminggu hidup ku rasa cam kelam kabut

Assalamualaikum...
sudah hampir genap seminggu sudah ku habis kan praktikalku...
disaat menghabiskan semua itu,...
merasakan hidupku cam sampah yang dibuang merata-rata...
merasakan diri berada dimerata-rata...
rasa mau segera pulang ke kampung.....
walaupun tiada ada dirumah....
tapi tu la...perasaanku sama jua masa habis diploma..
merasakan hidup 'lost'...
otak 'blur' mencari arah hidup...

dalam otak yang blur...
sempat lagi aku balik kampung dengan kereta.
drive sendiri...
sesuatu yang leh dibanggakan untuk diriku...
bukan riak tapi rasa cam betul-betul hilang arah...
nasib baik adik ada.....
mengharapkan orang yang bukan dari 'family'...jangan harapla...
orang sekadar nak menumpang sahaja...
dah rasa tak perlu....blah camtu je...
lantak la....tak kan mati pun melainkan kalu dah ajal...
jangan kan terima kasih......tak pela...untuk apa mengungkit....
biarkan la...janji jangan nak ganggu hidupku..
terima kasih banyak kat dia penah tolongku..
kira adilla masing-masing tolong kan...0-0 la...


berbalik dengan balik kampung...
bergerak dari Sintok pukul7pagi
drive dari Sintok to Machang...
dalam peta kena melalui bukit Grik...

Betul-betul pakai peta ini...

yang part menakutkan bila saat aku ternampak tahi gajah...
time tu hujan renyai dan berkabus...
mungkin gajah lapar atau sejuk...
tu pasal dia kuar...
menakutkan....punya drive laju-laju....
adik tegur...'Kak irah nak kejar keta depan ke??'
ni soalan kes tak nampak kot tahi-tahi gajah tu...
gelabah jugak aku...
aku cakapla....'Nampak tak tahi tu??'
adik aku pun cakap...'Nampak la....tak yah laju-laju bawak nanti tak nampak gajah kat depan'-time tu berkabus,..
aku bermonolog..'Ye jugak...buat nya ada depan mata cam ne mau break...'
aku slow-slowkan kereta,,...drive dengan relax...tapi dalam hati....mengucap banyak kali...
selang 15minit....ternampak gajah sedang masuk dalam hutan....nasib baik gajah baru pas lintas..adus...
sesampai kat umah pukul12.50tengahari

menunggu bulan satu iaitu January...
ada sesuatu tentang January....
hehehe....semoga ada sinar matahari lebih bercahaya....


No comments: