Friday, April 27, 2012

Hormat tak bertempat?

Assalamualaikum...
Hari ni hari jumaat.
Hari penghulu segala hari.


Dipagi hari yang dingin dan hot.
Dengan semangat pergi kerja(malam ni balik kampung..mau tak semangat).
Terserempak dengan seorang akak tempat kerja trah ni. Umur akak ini dalam lingkungan 40-an.
Dia hulurkan tangan nak salam. Then trah pun sambut tangan salam dan cium. Siap tunduk dah ni. Boleh pulak dia tarik tangan dia.
Trah hairan sambil bertanya 'Kenapa akak?'. Dijawapnya 'Mentang-mentang aku tua sikit dari ko..ko ingat aku ni mak kau ke?'.
Sentap anak mak kejap dengan bahasa indah akak ni. Trah wat selamba dan cakap-cakap benda lain dengan akak ini. Tapi kat dalam hati trah. Tertiba dihujani dengan persoalan. Soalan yang tiada jawapan.

Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?
Salahkah aku?

Yang trah tau. 'Spoil mood' pagi-pagi ini. Bak kata kawanku.'Mungkin dia tak biasa orang cium tangan dia KOT'.
Andai kata betul!. Kesian dia.
Ok. Alasan diterima. Tapi yang pasti. Hormat ku pada akak ni sudah terbang kemana entah. Tak sempat nak simpan sebab trah akan hormat orang yang tahu hormat orang lain.

Bak kata-kata kat blog ni

Berakit ke hilir, berenang ke hulu,
Hormat orang dulu la, baru orang hormat lu. - http://jiwamonster.blogspot.com/2011/10/gangster-2-kerat.html

'yang tua dihormati dan yang muda dikasihi' - http://ozzy2u.blogspot.com/2011/11/hormat-dan-dihormati.html
Sekian terima kasih.


Best Regards,
Trah.

No comments: