Wednesday, May 23, 2012

Ada apa dengan kampungku?

Assalamualaikum ..
Tak sabar rasanya nak cuti panjang .. terasa cam dah naik bas ni .. chup!! saya bukan cikgu .. saya hanya pekerja sektor swasta yang suke cuti .. cuti balik kampung ..entah la nape .. suka balik kampung .. suka kan keindahan alam kat kampungku .. rumahku tak dela kampung dah sekarang sebab depan rumah tu ada institusi pengajian tinggi .. UiTM ..

Nah!ambik rumah kat belakang kamera .. depan UiTM ..


tapi tak ada seorang pun dalam family trah ni masuk UiTM .. kihkih .. camtu pun ada tau .. sebenarnya tercampaknya daku kat Kuala Lumpur pun bukan kerelaan hati .. bak orang kata jasad kat Kuala Lumpur tapi jiwa tertinggal kat kampung .. itu pasal selalu balik kampung .. nak tahu nape trah suka balik kampung??

1. dapat jupe mak abah adik ..
2. rindu kat tilam empuk ..
3. jalan-jalan .. beli dan belah
4. jiwa ada kat rumah ..
5. dapat tengok mak ..
6. borak2 dengan mak ..
7. makan-makan dengan mak ..
8. gurau2 dengan mak ..
9. rindu mak kejutkan pagi2 .. saja wat bangun lambat2 ..

Sebenarnya trah rindu kan mak .. adik .. sangat-sangat .. jiwa trah tak ada kat sini .. trah rela balik kampung dari merewang kat KL ni .. ada apa dengan KL? trah tak tau .. yang trah tau pergi keje, balik rumah sewa, tak sanggup nak habiskan duit untuk jalan-jalan KL .. orang cakap macam-macam ada .. tapi jiwa trah bukan kat sini .. tak ada apa dengan KL .. biarlah trah tak tahu lebih baik ..


***Selasa minggu depan naik bas .. tak sabar dah rasa .. wwweeewee




1 comment:

sis92 said...

wah dkt gila ngn uitm..